سفر نوروزی یک روزه به روستای ۲ هزار ساله | آبشاری حیرت‌انگیز چسبیده به تهران

در هر فصلی از سال می‌توانید برای دیدن آبشار سنگان برنامه‌ریزی کنید؛ اما فصل بهار که همه‌جا پر از شکوفه و گل است، بهترین زمان محسوب می‌شود.
سفر نوروزی یک روزه به روستای ۲ هزار ساله | آبشاری حیرت‌انگیز چسبیده به تهران
کد خبر : ۶۰۴۰۴

خبرگردون | اگر شما هم قصد دارید که تعطیلات نوروز را در تهران بمانید و یا پایتخت را برای گشت‌وگذار عید انتخاب کردید، از طبیعت بی‌نظیر اطراف تهران غافل نشوید. 

روستای سنگان که اکنون دیگر می‌توان گفت در دل پایتخت جای گرفته است، طبق گزارش‌های منتشرشده قدمتی ۲ هزارساله دارد و بسیاری برای لذت‌بردن از طبیعت این روستا دل به غرب تهران می‌زنند. اما عمده‌ترین دلیل رفتن به این روستا، بازدید از آبشار سنگان است. 

بدون شک می‌توان می‌گفت که تا پیش از راه‌اندازی بزرگراه تهران‌ ـ شمال، این روستا هرچند کمتر از یک ساعت با میدان شهرزیبا فاصله داشت، اما بسیار بکر و دوست‌داشتنی بود؛ اما اکنون عبور این بزرگراه از بالای سر این روستا باعث شده که تا فضا قدری ماشینی به‌نظر برسد. هرچند که هنوز خلوتی مسیر و بکربودن طبیعت روستای سنگان و وجود رودی زیبا و از همه مهم‌تر آبشاری بی‌نظیر باعث شده تا کوه‌نوردان زیادی به این روستا بروند. 

از مرکز تهران تا روستای سنگان با خودرو حدود یک ساعت فاصله است؛ و اگر می‌خواهید سری به این روستا بزنید و از آبشار بی‌نظیر آن دیدن کنید، باید از سمت غرب تهران و کرج حدود ۳ کیلومتر به سمت شرق در اتوبان همت بروید. 

بیشتر بخوانید: 

اگر برای عید قصد سفر جاده‌ای دارید، این ۹ توصیه کلیدی را جدی بگیرید

پیشنهاد شگفت‌انگیز برای سفر نوروزی | سفر به متفاوت‌ترین شهر ایران ‌"یزد"

این منطقه علاوه بر آبشار سنگان، آثار تاریخی زیادی هم دارد که یکی از آن‌ها امامزاده‌های سه‌گانه سنگان است؛ جایی که به استناد برخی از سنگ‌نوشته‌ها، قدمت آن بیش از ۵۰۰ سال است. همچنین در این روستا و در کنار حسینیه سنگان بالا، درخت چناری جاخوش کرده است که بیش از ۵۰۰ سال عمر دارد. جالب است بدانید که اهالی این منطقه به زبان تاتی صحبت می‌کنند و وجود این گویش و اصالت آن نیز نشان از قدمت تاریخی این منطقه دارد. 

سفر از روستا تا آبشار سنگان هم بین ۲ تا ۳ ساعت زمان می‌خواهد. برای دیدن آبشار سنگان بخشی از مسیر را می‌توانید با خودروی شخصی بروید و سپس پیاده روانه آبشار شوید. این آبشار که در قسمت شمال غربی روستای سنگان قرار دارد، از ارتفاع حدود ۳۰ متر به پایین می‌ریزد.

در هر فصلی از سال می‌توانید برای دیدن آبشار سنگان برنامه‌ریزی کنید؛ اما فصل بهار که همه‌جا پر از شکوفه و گل است، بهترین زمان محسوب می‌شود. از طرفی در زمستان هم آبشار سنگان حالت یخ‌زده و زیبایی دارد که برای عکس‌برداری بسیار عالی است. 

پس اگر قصد دارید تعطیلات نوروزی را در تهران بمانید و یا تهران‌ گردی کنید و از دیدن جاهای دیدنی تهران لذت ببرید، بهتر است از خلوتی تهران استفاده کنید و سری به این آبشار و این روستای تاریخی بزنید. به یاد داشته باشید که در مسیر برگشت هم کافه‌ها و رستوران‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید در آنان قدری استراحت کنید و غذا بخورید.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر